LE SCRAP, MON SCRAP....


LE SCRAP, MON SCRAP...
Du scrap, de la carterie et autres loisirs créatifs ! Ainsi que quelques belles photos...
Ne quittez pas le blog sans me laisser un petit commentaire trace de votre passage.
Merci.
MaryannG

jeudi 6 août 2020

Fuchsia rose et papillons pour une belle journée.




Et si pour changer, je coloriais des fleurs !
Le fuchsia est une de mes plantes préférées, ma Maman en avait plein de toutes sortes et couleurs.
Hélas ! Je n'en ai pas,  je suis exposée plein sud et le fuchsia préfère les endroits ombragés.

J'ai choisi cette image offerte par Beccy's Place Freebies et l'ai colorié 
avec mes Prismacolor Premier sur fond bleu aquarellé.
J'ai trouvé un papier rose pastel dans une ancienne collection française,
j'en ai cousu le contour de manière grossière, j'aime bien ce p'tit côté décalé 
du style chaque chose à sa place.
J'ai rajouté deux découpes une blanche et une bleue, toutes deux cousues.
J'ai découpé des feuilles dans du cardstock vert que j'ai collé en angle et sur lesquelles,
 j'ai déposé mon image avec de la mousse 3D. Tout comme ce sentiment que j’affectionne.
J'ai rajouté quelques papillons dans des couleurs différentes de la même collection
 ainsi que des strass.

** Papiers Rouge de Garance "Lilou n°06" - "Aile ou fleur n°05".
** Cardstock Bazzill vert.
 ** Papier Clairefontaine blanc 250g.
** Double carte Craft & Design blanc.
** Dies Cottage Cutz "Stitched Rounded Square Set" - Lady E Design "Leaves 003"-
Memory Box "Pinpoint Butterfly Trio" - ScrapMan "Enchanting - Collage 2".
** Strass Atilolou.
** Tampon Florilèges "Chers souhaits" (scanné et redimensionné).
** Rouleau adhésif Tape 3D Cléopâtre.
** Image "January Fuchsia" Beccy's Place.
** Crayons Prismacolor Premier
PC109/ PC908/ PC1090/ PC289/ PC1078/ PC930/ PC994/ PC929/ PC1014/ PC1018/ 
Prismacolor Watercolor WC2919.
** Mitsubishi pencil white- Uniball - Signo.
* Texte intérieur créé sur ordinateur.
* Couture machine.

Pour voir les photos en grand format cliquer sur la 1ère et ainsi de suite.
















Et que ta journée soit remplie de bonheur !


* ♥ * ♥ *

D'avance Merci pour votre visite et vos commentaires.
Prenez soin de Vous en ces jours toujours aussi incertains.

Biz et @ bientôt.

 Maryann Scrap

* ♥ * ♥ *


J'inscris cette carte aux challenges suivants :

Beccy's Place : August Challenge A. Goes + it's Flip-A-Coin time. *
Flip "Heads" Birthday Theme.

Crafty Creations : August Challenge (#412) - Anything Goes. *
Crafty Sentiment Designs : Anything Goes Challenge. *
Die Cut Divas : August Challenge Theme : The Flowers. *
Digi Choosday Challenge : Week 31 - Anything Goes. *
Double D Challenges  : Butterflies Challenge. *
Ellibelle's Crafty Wednesday : August Challenge - Something Beginning with "B". *
Blossoms - Butterflies - Blue

IkeSWorld Challenges : Ch. #135  T is for Three Of A Kind /Anything Goes. *
Butterflies.

QKR Stampede : Challenge #402 Anything Goes. *

ScrapMan : Créativité libre avec les couteaux ScrapMan. *

ScrappeLyst : Utfordring for august - Blomster. *
Simon Says Stamp Monday Challenge : Simon Says: Happy Birthday. *
Simon Says Stamp Wednesday Challenge : Simon Says: Use Your Favorite Tool. *
Favorite tool: Cuttlebug

Word Art Wednesday : Anything Goes #450-#451. *




17 commentaires:

  1. Stunning card, so beautifully created! Thank you for joining our challenge at Double D!
    Diane DD DT {Nellies Nest}

    RépondreSupprimer
  2. What a lovely card! I really love your coloring!

    Thank you for joining us at Ike's World!

    RépondreSupprimer
  3. This is a gorgeous card Maryann, you've done an amazing job putting it all together. I love the colour scheme, the mix of magenta and bright blue is beautiful. I also love the die cut background, it adds so much texture to the project. You did a wonderful job building up the leaves and butterflies to create a little garden scene. Just wonderful!
    Cheers,
    Beccy

    RépondreSupprimer
  4. Vraiment très jolie ta carte avec ces petites fleurs de fuchsias !!
    Gros bisous, prends bien soin de toi avec ces fortes chaleurs
    Marianne

    RépondreSupprimer
  5. Ravissante ta carte fleurie, bises Nadine

    RépondreSupprimer
  6. Oh Maryann, this is just gorgeous! Love your happy colors and beautiful design! Thanks so much for joining in the fun at our Double D ‘Butterflies’ challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.
    Darlene
    DOUBLE D Challenge Blog
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Please stop in for a visit!

    RépondreSupprimer
  7. Beautiful card and I love how you've created the background!
    Thank you for joining us at Polkadoodles Digi Choosday! Jane S (DT) Paper, Pencils & Pretty Things xxx

    RépondreSupprimer
  8. Une élégante carte florale ! Très jolie fleur qui n'aime pas notre climat et que tu as bien mis en valeur. J'aime l'effet "couture" qui ajoute du charme à ta réalisation. Bravo ! J'espère que tu vas bien, il faut espérer que l'avenir sera moins rude. Bises

    RépondreSupprimer
  9. LOVE this card with the pretty die cut in the background and the fuschia is gorgeous! Thanks so very much for joining us this time at the Crafty Creations Challenge, Elizabeth (DT)

    RépondreSupprimer
  10. I love your focal point, so sweet and brightly colored. So glad you joined us for our "All About the Flowers" August challenge at Die Cut Divas https://die-cut-divas.blogspot.com/.

    RépondreSupprimer
  11. The flowers are so beautifully colored!! Thanks for playing along our August challenge at Die Cut Divas.

    RépondreSupprimer
  12. Beautiful fuchsia image! The added foliage and butterflies make this so pretty! Thanks so much for playing along with us at The Double D, Butterflies Challenge, Donna, DT Member.

    RépondreSupprimer
  13. Stunning! I really love it!

    Thank you for joining us at Polkadoodles Digi Choosday Challenges.

    Happy Crafting
    Sam

    RépondreSupprimer
  14. WOW that is stunning the layers create such texture and elegance. Thank you for taking the time to join in with our challenge and sharing your creativity with us, I love to see your talent, creativity and imagination at work. I hope to see more of your creativity in the near future. Love 'n' hugs Sall IkesWorld Challenges DT

    RépondreSupprimer
  15. What a great design and pretty flowers!
    Thanks so much for sharing at my Crafty Wednesday challenge!

    RépondreSupprimer
  16. Superbe carte ! J'adore les fuchsias moi aussi ! bises

    RépondreSupprimer
  17. Så flott kort.
    Herlige farger.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    RépondreSupprimer