LE SCRAP, MON SCRAP....


LE SCRAP, MON SCRAP...
Du scrap, de la carterie et autres loisirs créatifs ! Ainsi que quelques belles photos...
Ne quittez pas le blog sans me laisser un petit commentaire trace de votre passage.
Merci.
MaryannG

lundi 7 octobre 2019

Beauté automnale pour un anniversaire...




Le 22 septembre dernier c'était l'anniversaire de Tite Marianne.
Je ne l'ai pas oublié, mais j'étais en retard une fois de plus.
Je semble me conforter dans le rôle du "Lapin blanc d'Alice"... 
Et surtout, j'ai un peu de mal à créer ces derniers temps.

Je lui ai envoyé une carte virtuelle pour me faire pardonner de mon retard,
et mercredi dernier j'ai posté ma dodue...
En bonne étourdie que je suis, j'ai oublié de photographier les scrapbidules.
Tête de Piaf, le retour.
J'avais trouvé chez Sostrene Grenes des mini-pelotes de coton, j'ai tout de suite pensé
à ses merveilleux petits chapeaux, j'en ai choisi 5 de couleurs pastel,
j'ai rajouté des fleurs, des feuilles dorées et de la dentelle.
Je pense qu'il y aura une photo sur son blog.

Bien que Marianne soit née, la veille de l'automne, j'ai choisi de faire une carte automnale,
nous avions déjà dans la nature ces jolies couleurs que j'adore.
C'est une femme élégante, j'ai voulu mettre en avant ce détail, avec la découpe féminine.
Enfin, j'ai essayé de recréer une scène entre le personnage central et l'image
qui représente si bien la quiétude de ce paysage d'automne.
Le tout entouré de feuilles de différentes couleurs et quelques embellissements.

** Papier Bo Bunny "Heritage".
** Cardstock American Crafts - Bazzill - Mahé.
** Papier Clairefontaine DCP blanc 250 g.
** Dies Cottage Cutz "Stitched Rounded Rectangle Set" - "Stitched Rectangle Set"-
"Stitched Oval Set"- Impression Obsession DIE095-D Petites feuilles -
Nellie Snellen "Two Branches" - ScrapMan "Enchanting Collage 2".
** Strass Atilolou.
** Paillettes Sostrene Grenes.
** Hemp Cord chanvre panaché Hemptique.
** Rouleau adhésif Tape 3D Cléopâtre.
** Carrés 3D Sostrene Grenes.
** Images trouvées sur Pinterest.
* Couture machine.
* Sentiment et Texte intérieur créés sur ordinateur.

Pour voir les photos en grand format cliquer sur la 1ère et ainsi de suite.
 
















Je te renouvelle mes bons vœux d'Anniversaire, Tite Marianne

* ♥ * ♥ *

D'avance Merci pour votre visite et vos commentaires.
Passez une excellente journée.
Biz et @ bientôt.

 Maryann Scrap

* ♥ * ♥ *


J'inscris cette carte aux challenges suivants :

2 Sisters on the blog : Challenge #32 herfstkaart. *
 A Perfect Time To Craft Open Challenge : # 10 - Anything Goes. *
Aud Sentiments Challenge : #237 Halloween/Fall + A Sentiment. *
Brown Sugar Challenge : #294 - October 2019 Anything Goes. *
Crafter's Castle Challenge : October Challenge #22 - Fall/Autumn. *
Crafty Calendar Challenge : October Challenge - Autumn Colours/Halloween. *
Crafty Gals Corner : Challenge #199 ~ Fall Colors. *2. *
Craftyhazelnut's Patterned Paper : October Challenge always about using Patterned Papers. *
Daring Cardmakers : October Elemental Inspiration Challenge. 11/10
[Image: tumblr_mu3iguYT8M1qg14szo1_500.jpg]

Die Cut Divas : October Challenge is Fall or Fall Colors. *
Dies R Us : Challenge #130 - A. G. using Dies by Companies carried at the DRU Store. *
Impression Obsession DIE095-D -  ScrapMan "Enchanting Collage 2".

If You Give A Crafter A Cookie : Cookie Challenge #127. *

Just Us Girls Challenge : Word Week # 508 Designer Paper. *


Krafty Chicks Challenge : KCC #475 {Create A Scene}. *
Let's Craft and Create : Challenge #152 - AG + Option Colors Of Fall. *
ScrapMan : Тематическое задание: Листва - осенние письма. *
"Enchanting Collage 2".


Scrapy Land : Challenge # 123 A. G. using any brand of die that Scrapy Land sells. *♥
Impression Obsession DIE095-D -  ScrapMan "Enchanting Collage 2".

The Crafting Challenge : Ottobre- Autunno e/o Halloween. *
Word Art Wednesday : Weeks #405-#407 - Anything Goes. *2. *




24 commentaires:

  1. Beautiful card, lovely focal image ...the leaves are stunning! Thanks for sharing with us at Crafty Calendar.
    Chris
    x

    RépondreSupprimer
  2. WOW! Look at all the dimension and elements you got on this card. Great leaves and love the image too! So happy you linked up with us at Just Us Girls!

    RépondreSupprimer
  3. Elle est superbe ! J'adore la composition en étages et toutes les décos autour de cette belle image ! Biseds

    RépondreSupprimer
  4. Encore mille mercis ma douce pour ce merveilleux envoi qui m'a tellement fait plaisir !!
    Ta carte est vraiment trop belle ainsi que les petits plus, j'ai adoré.
    Passe une belle journée, chez nous c'est sous la pluie
    Gros bisous
    Marianne

    RépondreSupprimer
  5. Ma tite Marianne a dû être ravie de ta jolie carte. J'adore comment tu mets en scène toutes tes feuilles.
    Gros bisous Béa

    RépondreSupprimer
  6. What a lovely card; perfect for The Daring Cardmakers' "October Inspiration Picture" challenge this week

    RépondreSupprimer
  7. trop, trop classe, bravo! Bises Nadine

    RépondreSupprimer
  8. Beautiful card in these autumn colours!
    Thanks for joining our challenge at 2Sistersontheblog.
    Caroline DT

    RépondreSupprimer
  9. So many wonderful layers, texture and dimension to this beautiful card. It's lovely! I'm So glad you linked up to the DRU "Anything Goes" challenge. Best of luck to you!

    RépondreSupprimer
  10. Very nice card. I loved your images.
    Thanks for joining our challenge at 2Sistersontheblog.
    Nicolette DT

    RépondreSupprimer
  11. très belle carte pour Marianne bisous liliane

    RépondreSupprimer
  12. WOW what a creative and beautiful creation! LOVE IT!! Thanks so much for joining in the fun at our Dies R Us challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    DIES R US
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please stop in for a visit!

    RépondreSupprimer
  13. Such pretty leafy details on your card. I love the fall colors, too. Thanks so much for joining in on our latest challenge at Let's Craft and Create. Cheryl W, DT

    RépondreSupprimer
  14. Wonderful texture and colors. The woman is elegant in your card. So glad you joined us at Die Cut Divas.

    RépondreSupprimer
  15. Beautiful! The autumn scene you created and the great die cut leaves are perfect for the Daring Cardmakers' Ocotober elemental challenge. Thanks for sharing your card with us.

    RépondreSupprimer
  16. Maryanne, This is gorgeous! I love everything about this! Thanks for joining us at Scrapy Land Challenges. Julie, DT member

    RépondreSupprimer
  17. thank you for participating in the challenge of The Chafting Challenge, remember that you must be a follower of the blog Dt Manuela

    RépondreSupprimer
  18. Wow so beautifully done! Great layers and textures. Thanks for joining in the fun with us at Die Cut Divas.

    RépondreSupprimer
  19. What a great job!!! Perfect for this season!!!
    Thank you so much for participating in our Brown Sugar challenge.
    Hope you participate in our next!!
    Kisssssssssssssssssssss
    Bettascrap DT

    RépondreSupprimer
  20. What a beautiful card! Thank you so much for entering our Challenge at Crafter's Castle this week. Good luck!
    Blessings, Jeanie Ellis DT
    Crafter's Castle
    crafterscastle.blogspot.com
    Scrapbookingmamaw MyBlog

    RépondreSupprimer
  21. Wonderful creation. Thank you for playing along with us at Crafty Hazelnut's Patterned Paper Challenge. Good luck!

    RépondreSupprimer
  22. C'est une belle carte, J'aime beaucoup ce climat d'automne - j'adore ces belles feuilles colorées :)

    RépondreSupprimer
  23. Gorgeous!!! Thanks so much for participating in our IF YOU GIVE A CRAFTER A COOKIE... challenge. Hope you participate in our next challenge!! Have a happy crafty day!!!
    Deanne at A Little Bit O’ Paper

    RépondreSupprimer
  24. Чудесная работа! Такая сочная, яркая и многодетальная! Спасибо, что приняли участие в задании блога "ScrapMan".

    RépondreSupprimer