LE SCRAP, MON SCRAP....


LE SCRAP, MON SCRAP...
Du scrap, de la carterie et autres loisirs créatifs ! Ainsi que quelques belles photos...
Ne quittez pas le blog sans me laisser un petit commentaire trace de votre passage.
Merci.
MaryannG

lundi 4 septembre 2023

Bonne Fête Monique



Je rentre juste d'un séjour en Alsace dans un hôtel SPA situé en pleine forêt,
 sur la route des vins. Aussi agréable que ressourçant.
Que l'Alsace est belle, et que la table est bonne !

Je vous montre aujourd'hui une carte faite le mois dernier.
Une commande d'Anne, ma petite kiné, pour la Sainte Monique.
Elle a hésité, sachant que ma Maman disparue il y a quatre ans, 
portait le même prénom que la sienne. 
Mais j'arrive maintenant à faire la part des choses, même si elle est toujours 
présente dans mes pensées. 

Comme toujours, j'ai la liberté de créer. Et, je connais ses goûts.

J'ai choisi de colorier avec mes marqueurs Tri-Blend Spectrum Noir, ce tampon 
"Collection Grunge" de Studio Light que j'ai acheté, avec plusieurs autres, il y a quelques temps.
J'aime beaucoup ce genre particulier, un peu hors du commun.

** Papiers 13@arts "Rose Fields/ Botanical Garden".
** Cardstock fuchsia Bloc Mahé.
** Papier Clairefontaine blanc 250g.
** Dies Craft & You "DL Frame-1".
 ** Mousse 3D Cléopatre.
** Charm "Abeille" Nathalie DIY.
** Ruban "Aube et crépuscule" KnotOriginal.
** Sequins ScrapColors.
** Tampon Studio Light Grunge Clear Stamp Dragonfly Nr. 199.
**  Marqueurs Tri-Blend Spectrum Noir.
** Stylos Sakura "Gelly Roll 09" - Uniball-Mitsubishi Pencil "Noble Metal/ Silver".
* Texte intérieur et étiquette créés sur ordinateur.

Pour voir les photos en grand format cliquer sur la 1ère et ainsi de suite.















27 Août 2023 Sainte Monique

 * ♥ *
C'est tout pour aujourd'hui !
Merci de vos commentaires que j'ai toujours un immense plaisir à lire.
Passez une excellente journée !

@ très bientôt.
BiZous.

* ♥ * ♥ *
* ♥ * ♥ *

J'inscris cette carte aux challenges suivants :

613 Avenue Create : September 2023 - Purely Anything Goes. *
A Perfect Time To Craft Open Challenge : September #9 - Anything Goes. *♥ Mention Honorable
A Place To Start : September - Anything Goes Twist Opt. All that Glitters. *♥Rising Star *
Beautiful Blossoms : Ch. #8 Anything Flowers Goes. *
Challenge Up Your Life : Challenge #162 - Anything Goes. *

Ching-Chou Kuik Digital Stamps Challenge : September - Anything Goes. *
Classic design Challenge : September # 9 - Anything Goes. *
Crafter's Cafe Challenge :  #300 Colours of the Garden. *
Jan's Digi Stamps : Anything Goes - September. *
Love To Scrap Challenge : LTSCB #163 Anything Goes. *
 Love To Craft Challenge : LTCCB #76 Anything Goes. *
Mirtillamente Challenge : #24 - September - Anything Goes. *
Morgan's ArtWorld : Challenge #9 - Anything Goes. *
Pammie's Inky Pinkies Challenges : Challenge #2335 - Anything Goes. *
Paper Dragonfly Creative Challenges : Ch. #21 - Anything Flies (Goes) or Fall Splendor. *♥ Dragonfly Award 

Passion for Markers : Week 705–feminine cards. *
SheepSki Designs Challenges : #78 - Make It Feminine. *
Stamping Sensations : September challenge - Garden Delights. *



22 commentaires:

  1. Gorgeous card. I love how you've played with the layers and decorations. The colouring is awesome. Thanks for joining us at A Place To Start. Hugs, María.

    RépondreSupprimer
  2. A gorgeous card and your colouring of this pretty image is awesome! Love all the layers and the charm you've added is fab too! Thanks for sharing at Passion for Markers. Hugs, Karen x

    RépondreSupprimer
  3. A really pretty card Maryann. The images are gorgeous and your colouring is perfect. Thanks for sharing with us at Passion for Markers this week. Hugs, Denise x

    RépondreSupprimer
  4. Bravo , cette carte est une réussite et a certainement ravit sa destinataire Monique ! H

    RépondreSupprimer
  5. A prettily coloured and designed tall DL card, many thanks for sharing with us at Stamping Sensations challenge.

    B x

    RépondreSupprimer
  6. Maryann, a beautiful slimline composition featuring summer traces. Thank you for sharing your floral creation with us at Jan's Digi Blog Challenge. Looking forward to seeing you again.
    Hugs,
    Jan
    (Owner & Illustrator of Jan's Digi Stamp Shop)

    RépondreSupprimer
  7. Beautiful card design and you've colored the images so beautifully. Thanks for sharing with us at the Jan's Digi Stamps Challenge.
    Donna xx

    RépondreSupprimer
  8. Trop chouette, j'aime beaucoup, bises Nadine

    RépondreSupprimer
  9. A beautiful slimline design, fabulous stamp and perfect colouring. Thank you for joining in at Stamping Sensations this month.
    Chris
    x

    RépondreSupprimer
  10. Thanks so much for sharing with us at Mirtillamente, we love to see everybody’s entries. We are a home for creativity! Good luck and do come back!
    Hugs,
    Jackie,
    Mirtillamente DT

    RépondreSupprimer
  11. Superbe carte dans un format très élégant. Jolies fleurs sur un fond "travaillé" avec un effet grunge que j'aime beaucoup. J'espère que tu as bien profité de cette belle région dont ma belle-famille est originaire. Tout est "bon", les paysages très beaux et l'accent adorable. Si la maladie m'avait lâchée un peu, j'aurai sûrement fait une sortie dans l'une de nos belles régions françaises. Continue à nous émerveiller avec tes superbes cartes... Bisous. Micha

    RépondreSupprimer
  12. Beautiful card and coloring! Thanks for joining us this week at Pammie's Inky Pinkies. Hope to see you again.

    RépondreSupprimer
  13. I'm popping back in to say Thanks for joining us at The Beautiful Blossoms Challenge!
    Donna xx
    Beautiful Blossoms Challenge
    Paper Funday Challenge
    Inspiration Station Challenge

    RépondreSupprimer
  14. Beautiful card.Thank you for joining at stamping sensations.

    RépondreSupprimer
  15. Beautifully colored and love the fiber.
    Thanks for linking this up at Beautiful Blossoms Challenge.
    Aimeslee DT

    RépondreSupprimer
  16. Très belle carte accompagnée de son joli ruban et de sa breloque ! Très belle colorisation de ce tampon grunge (comme toi je les adore !). D'accord avec toi pour l'Alsace, j'ai le souvenir d'un superbe séjour où nous avions visité cette belle région et bien mangé aussi ! Bises

    RépondreSupprimer

  17. Thanks so much for sharing with us at Mirtillamente, we love to see everybody’s entries. We are a home for creativity! Good luck and do come back!
    Hugs,
    Jackie,
    Mirtillamente DT

    RépondreSupprimer
  18. Beautiful card. Thanks for joining us as The Crafter's Café this month for our Colours of the Garden challenge.

    RépondreSupprimer
  19. Thank you for joining us at Paper Dragonfly Creative Challenge! Val DT
    https://paperdragonflycreativechallenges.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  20. This is an awesome project! I love the beautiful details! Thanks for sharing your wonderful art with us at A Place to Start!
    Hugz,
    Chana Malkah, Owner

    RépondreSupprimer
  21. What a beautiful card Maryann, it's gorgeousl. Thank you for sharing with us over here at Sheepski Designs and best of luck with your entry.

    Gail DT for https://sheepski-designs-challenges.blogspot.com/

    RépondreSupprimer

  22. A beautiful bookmark, you colored the motif really well.

    Thanks for sharing it at CUYL.
    GDT Heidi

    RépondreSupprimer